Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

ΓΥΝΑΙΚΑ





...............................................


Μάζεψα σε μια βαλίτσα όλα τα «και αν..» της ζωής μου.
Τα κοίταξα ένα ένα και τα χάιδεψα τρυφερά. Μείναν μαζί μου πολύ καιρό.




Κάποια τα κουβαλάω από παιδί. Μεγαλώσαμε μαζί.. μόνο που όσο παίρναγε ο καιρός μεγάλωναν εκείνα, και μίκραινα εγώ.

Τα πήρα στα χέρια μου προσεκτικά. Δεν τα μισώ, δεν θέλω να εξαφανιστούν, δεν θέλω να ρίξω πάνω τους λάθη και ανάθεμα.

Πορευτήκαμε χρόνια ολόκληρα μαζί κι ας μην καταλάβαινα ποτέ πώς καταφέρνουν να πολλαπλασιάζονται.

Ένα ένα τα έβαλα μέσα στην μπλε βαλίτσα. Εκείνη την κατά-ταλαιπωρημένα από τα ταξίδια μου. Τους άφησα και χώρο μεταξύ τους για ν’απλωθούν αν θέλουν.. Τους άφησα και μια φωτογραφία μου μαζί, μην τυχόν και τους λείψω, κι έκλεισα την βαλίτσα.

Έβαλα τον κωδικό που κουβαλώ από τα εφηβικά μου χρόνια.. και την έβαλα στο πατάρι.

Κουράστηκα να κουβαλώ τόσα «και αν..». Πνίγηκα μέσα τους. Τους χάρισα το χαμόγελο και την ξεγνοιασιά μου. Τους χάρισα το πιο αθώο, το πιο αγνό, το πιο παιδικό κομμάτι του εαυτού μου.

Και αν.. κάποιος στεναχωρηθεί;
Και αν.. δεν είμαι εκεί να σώσω την παρτίδα;
Και αν.. γίνουν όλα λάθος;
Και αν.. δεν τους αρέσει και πρέπει κάποιος να το αλλάξει;
Και αν.. δεν είναι ασφαλές;
Και αν.. και αν.. και αν..

Και αν ξέχασες να ζήσεις; Αν ξέχασες προσπαθώντας να χτίσεις μια ασφάλεια και μια τελειότητα να ζήσεις, όχι απλά να προετοιμάσεις μια ζωή;

Αν ξέχασες να παίξεις στην ίδια την ταινία της ζωής σου;
Αν για να τα κάνεις όλα «τέλεια», «σωστά» και «ασφαλή» δεν πρόλαβες ούτε μια σκηνή να ζήσεις από την ζωή σου;

Λάθη θα γίνονται πάντα. Άνθρωποι θα σε στεναχωρούν και θα τους στεναχωρείς. Άνθρωποι θα μπαίνουν για να βολευτούν κι όταν τους ξεβολέψεις, δεν θα θυμούνται ούτε το όνομά σου. Άνθρωποι θα μπαίνουν για να σε κάνουν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου κι εσύ αν χαθείς στα «και αν..» δεν θα το παρατηρήσεις ποτέ.

Δεν μπορείς να τα προβλέψεις όλα. Δεν μπορείς να είσαι εκεί που είναι η έννοια σου κάθε στιγμή, δεν μπορείς να είσαι η ασπίδα για τα βέλη των ανθρώπων σου. Δεν είναι καν ηρωικό να νομίζεις πως μπορείς να σώσεις τους πάντες και τα πάντα.

Μπορείς όμως να ζήσεις. Μπορείς να γίνεις πρωταγωνιστής της ταινίας σου. Να την κόψεις και να τη ράψεις στα δικά σου μέτρα. Να χωρέσεις μέσα της όσους ζητά η ψυχή σου. Μπορείς να τη ζήσεις. Οφείλεις να τη ζήσεις.

Γιατί υπάρχει ένα μυστικό πολυειπωμένο τόσο, που το ακούμε και το ξεχνάμε. Δεν έχει πρόβα, δεν έχει επανάληψη, δεν έχει δεύτερη προβολή αυτή η ταινία. Είναι μια κι έξω..
Σοφία Παπαηλιάδου

9 σχόλια:

  1. Έμεινα να παρακολουθώ με συγκίνηση μία προς μία τις λέξεις, τις εικόνες, τα βιώματα και τα συναισθήματα.
    Πολύ μεγάλες κουβέντες και ερωτήματα μαζί.
    Αυτά τα βασανιστικά:
    "Και αν", "Ίσως", "Έπρεπε"
    Αυτές οι μαρτυρικές ερωτήσεις που έρχονται κατά ριπάς να μας μαστιγώνουν κάθε στιγμή και λεπτό.
    Κλαυδία μου, καλή μου φίλη. Με συγκίνησες πολύ σήμερα με την ανάρτησή σου.
    Καλησπέρα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώπω!
    Τί ωραία που τα λέει!
    Έτσι ακριβώς.
    Πολλά τα και αν.
    Ευχαριστούμε Κλαύδια μου για το ωραίο κείμενο που μοιράστηκες μαζί μας.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αποδοχή είναι το δώρο που μας χαρίζει ο χρόνος προκειμένου να ηρεμήσουμε και να αναζητήσουμε τον πραγματικό εαυτό μας. Η αποδοχή της ματαίωσης, της αναβολής, της λήθης. Όλα στο πρόγραμμα είναι. Το κόλλημα ποτέ δεν βοήθησε.
    Όμορφο, αληθινό και αρκετά φορτισμένο συγκινησιακά το κείμενο, Κλαυδία μου.
    Σ'ευχαριστώ πολύ για το "διαμαντάκι" του μεσημεριού μου. Θα κρατήσει ζωντανό το πνεύμα μου ως αύριο. Μετά..κάτι άλλο θα έρθει. Η αποδοχή που λέγαμε πιο πάνω.
    Να είσαι καλά.
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτές οι διαπιστώσεις, αν γίνονται εγκαίρως και πριν η "ταινία" πλησιάσει στο τέλος της, είναι το πιο καθοριστικό βήμα προς την πληρότητα και την αυτοπραγμάτωση.
    Σπουδαίο κείμενο, ευχαριστούμε που μας το χάρισες.
    Κλαυδία μου, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν έγραφες πιο συχνά.....
    Σ ευχαριστούμε για το ωραίο κείμενο !!!!
    Φιλώ σε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πόσο όμορφο κείμενο. Και πόσο σωστό.
    Όλα αυτά τα "αν"...
    Λοιπόν Κλαυδία, θα σου πω κάτι που προσπαθώ να κάνω σε όλο μου τον μέχρι τώρα βίο.
    Προσπαθώ να αντιστρέψω τα "αν" και να τα κάνω "να".
    Δεν τα έχω καταφέρει σε όλα, μα σε αρκετά το έχω πετύχει.
    Θα την ψάξω περαιτέρω τη Σοφία Παπαηλιάδου, καθώς πολύ μου άρεσε αυτό που διάβασα.
    Καλό βράδυ Κλαυδία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ αυτά τα αν!!πόσο μα πόσο βασανιστικα!!!!
    Πόσο τρομακτικά επίσης. Όντως δεν γίνεται να τα προβλέψεις όλα ούτε να σώσουμε τους πάντες!
    Φτάνει να κάνουμε ότι περνάει άπο το χέρι μας για να έχουνε την συνείδηση μας καθαρη
    Φιλάκια Κλαυδια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ίδιο θα πω και εγώ Κλαυδία μου τι ωραίο κείμενο!!!μια ενδοσκόπηση στα εντός μας..!!!
    Πόσες φορές αυτά τα αν...έγιναν τροχοπέδη για πολλές πράξεις μας.!!
    Κάτι που έχει γίνει έγινε...τελείωσε... δεν υπάρχει πισωγύρισμα...
    Πάμε παρακάτω φιλενάδα... δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα ετσι όπως θα θέλαμε ..η προσαρμογή, βοηθάει στο να ζούμε καλύτερα...!!
    Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο ξημερωμα ..🌙
    Σε ευχαριστώ πολύ για τα σχέδια!!!!! 🤗 φιλιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια σας, η πίστωση μεταξύ ατόμων είναι μια οικονομική συναλλαγή που συνίσταται στο δανεισμό χρημάτων απευθείας από άτομα χωρίς την παρέμβαση τράπεζας. Τις περισσότερες φορές, γίνεται σε ένα οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον. Αλλά πρόσφατα μπορείτε να δανειστείτε από έναν ξένο. Είμαι πρόθυμος να προσφέρω δάνεια σε οποιονδήποτε έχει τη δυνατότητα να το αποπληρώσει χωρίς ανησυχία. Ανυπομονώ να ασχοληθώ μαζί σας εάν χρειάζεστε σοβαρή πίστωση και εάν είναι καλή θέληση.

    E-mail: (simondurochefort@gmail.com)
    Whatsapp ή Viber: +33752366330

    ΑπάντησηΔιαγραφή