Κυριακή 26 Αυγούστου 2018

Καλό Παράδεισο πολυαγαπημένη μου μανούλα.




Καλό Παράδεισο πολυαγαπημένη μου μανούλα.....αναπαύσου στην αγκαλιά των αγγέλων"

Γεννημένη στις 9.11.1927, μας έφυγες στις 26.8.2018. Στον ύπνο σου ήρεμα, γλυκά και αγαπημένα, όπως έζησες. Το προηγούμενο βράδυ σου κρατούσα το χέρι και ένιωθα τη ζωή να φεύγει σιγά σιγά, έβλεπα τις μελανιές από τις βελόνες των ορών και τις μικρές γαλάζιες φλέβες να πάλλονται απαλά και ήξερα πως σε λίγο δε θα είχα ούτε αυτό από σένα.Χαμογελούσες βλέποντας και ξαναβλέποντας τις φωτό των δισέγγονών σου και μου ζητούσες να σου δείχνω συνέχεια το βίντεο του μικρότερου ...Το λουκουμαδάκι μας, μου έλεγες και ξεχείλιζες γλύκα....
Δε θα κρατήσω ξανά το χέρι σου, δε θα με χαϊδέψεις, δε θα με πεις "αγάπη μου, παιδί μου ". Δε θα είμαι ποτέ πια το παιδί κανενός. Κανείς δε θα με θυμάται παιδί και δε θα έχω κάποιον να μοιραστώ μαζί του τις δικές μας, τις πολύ δικές μας αναμνήσεις, τις αναμνήσεις που δένουν τη μάνα με την κόρη. Δε θα ακούσω ξανά τις ίδιες χλιιοειπωμένες και χιλιοαγαπημένες ιστορίες. Πήρες μαζί σου τις μαγικές στιγμές της παιδικής μου ηλικίας. Δε θα σε ακούσω ποτέ ξανά να μου λες τη γνώμη σου με κρίση ορθή και δίκαιη. Και όμως δε θα σε χάσω, θα σε κουβαλάω μέσα μου, δυνατή, τρυφερή,γεμάτη αγάπη και καλωσύνη για όλους ...και θαρραλέα.
Προσπαθώ να σε φέρω κοντά μου μέσα από τις εικόνες της μνήμης. Πως σε θυμάμαι;Ποια είναι η πρώτη μου ανάμνηση, πως σε θυμάμαι για πρώτη φορά;. Μια εικόνα θολή, σαν παλιά κινηματογραφική ταινία. Δεν είμαι εγώ, δεν είσαι εσύ, αλλά και πάλι το ξέρω πως είμαστε εσύ και εγώ στο Ελληνικό, στην αυλή του σπιτιού της Αγράφων στο Κουκάκι, στην πολυκατοικία της Βεϊκου. Μια άλλη εικόνα…έρχεται να χαλάσει την πρώτη. Αυτή δεν είναι χαρούμενη. Ενα αίσθημα απελπισίας να με πνίγει και να με συντρίβει.
Η διάγνωση της οφθαλμιάτρου....και μετά η μεγάλη δοκιμασία, η πρώτη επέμβαση που σου στέρησε το φως από το ένα μάτι. Πόση δυνατή φάνηκες, με πόση στωϊκότητα αποδέχτηκες την κατάσταση....και στη συνέχεια το ατύχημα με το αυτοκίνητο, που κατάφερες με θαυμαστή υπομονή να το ξεπεράσεις, για να δώσεις νέα δείγματα δύναμης και κουράγιου στο χειρουργείο γιά το ισχίο σου μόλις 3 μήνες αργότερα. Στάθηκες και πάλι όρθια με βοηθό το μπαστουνάκι σου , δεν θέλησες να γίνεις βάρος κανενός. Μόνη σου επέμενες να αυτοεξυπηρετείσαι....να μη δώσεις βάρος στα παιδιά σου....Νέο σοβαρό χειρουργείο τον Μάρτιο.....άντεξες και δόξασες τον Θεό....όμως αν και η ψυχική σου δύναμη παρέμενε ακμαία, η φυσική είχε υποστεί σοβαρό κλονισμό....
Τι να πρωτοθυμηθώ και τι να γράψω. Την αξιοπρέπειά σου, την εντιμότητα, την καλοσύνη, την προσφορά.... Πως μεγάλωσες τα εγγόνια σου , καλύτερα από εμάς. Σίγουρα καλύτερα από μένα, εσύ ήσουν ήρεμη και σοφή, είχες λύση γιά όλα τα μικρά και μεγάλα προβλήματα. Γι αυτό και σε αγαπούσαν τόσο..Να γράψω για τις θυσίες σου; Για τα στερημένα χρόνια.. Ποτέ "εγώ", ποτέ " θέλω". Πάντα οι άλλοι, πάντα οι επιθυμίες των άλλων, μέχρι το τέλος. Αντεχες και είχες αποθέματα αντοχής για να παρηγορείς όλους γύρω σου.....Νοιαζόσουνα μέχρι το τέλος γιά όλους, δεν έχασες ποτέ το νοιάξιμο γιά εμάς, τα εγγόνια σου, την Ειρήνη, τον Λίνο, την Κάτια το Λεττάκι.... τους φίλους, τους συγγενείς, τους δικούς μας φίλους, τους γείτονες.... Σε στενοχώρησε η πρόσφατη απώλεια των δύο γνώριμων και αγαπητών σου συγκατοίκων, αν και υπέφερες από τη δύσπνοια που σε ταλαιπωρούσε τους τελευταίους 2 μήνες, ήθελες να μαθαίνεις τα νέα των γνωστών και της γειτονιάς....
Το μόνο που μπορώ είναι να σου πω, "Σ΄αγαπώ μανούλα Καλό Παράδεισο να έχεις, αναπαύσου στην αγκαλιά των αγγέλων"






15 σχόλια:

  1. Καλό Παραδεισο να έχει Κλαυδια μου η μανούλα σου ..ολα αυτα που διαβασα τωρα μολις με συγκίνησαν γιατί έχεις τοσα να θυμηθεις απο εκεινη!!!
    Εισαι τοσο τόσο τυχερή φιλη μου που την είχες και μπορούσες να φωναξεις μαμά και να είναι εκεί κοντα σου..!!
    Ομως το ξερουμε πως ο κυκλος κλεινει καποτε και οταν γινει αυτό ας εχουν τα παιδια να θυμουνται μονο όμορφες στιγμες απο την ζωή μαζι με την μαμα τους!!
    Να είστε όλοι καλα να την θυμαστε Κλαυδια μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό παράδεισο να έχει Κλαυδία μου! Η μαμά έφυγε αλλά πάντα θα μένει στην καρδιά σου.
    Να είσαι καλά να τη θυμάσαι...κι έχεις τόσα πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα θερμά μου συλληπητήρια για τη μανούλα σου, Κλαύδιά μου. Τη θυμάμαι χαμογελαστή, πρόθυμη, να θέλει να βοηθήσει στο "γέμισμα" των Tilda. Ένας υπέροχος άνθρωπος. Να τη θυμάσαι πάντα με αγάπη. Και να χαμογελάς που είχες την τύχη να την έχεις δίπλα σου τόσο καιρό. Κι εκείνη θα είναι εκεί, κοντά σου, και θα σου χαμογελάει από τον Παράδεισο. Σε φιλώ και καλό κουράγιο, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κορίτσι μου γλυκό τα ειλικρινή μου συλληπητήρια για την απώλεια σου! Να ξέρεις όμως πως ναι μεν θα έχεις ένα κενό μέσα σου, αλλά σιγά - σιγά θα γεμίζει από την αγάπη της, τις δικές σου αναμνήσεις, και από τις υπέροχες στιγμές σας! Κουράγιο να αναπαυθεί η ψυχούλα της! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ να αφήσω σχόλιο σαν Μarypertax Γήινη Ματιά και δεν μπορώ.

      Διαγραφή
  5. Κλαυδία μου,
    μεταφέρω και εδώ τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια για τη Μαννούλα σου.
    Πρόσωπο λατρεμένο και καθοριστικό στη ζωή μας, πονάει η απώλειά της. Σε νιώθω πραγματικά.
    Κράτα όσα άφησε πίσω της για σένα και για τα αγαπημένα της πρόσωπα. Να νιώθετε έτσι όμορφα με τις παρακαταθήκες της.
    Καλή δύναμη σε σένα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό παράδεισο....θερμά συλλυπητήρια.....να είσαστε καλά να την θυμόσαστε....καλή δύναμη και κουράγιο,αγαπημένη μου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κλαυδία μου δύο αναρτήσεις διάβασα σήμερα αφιερωμένες στην απώλεια αγαπημένου προσώπου.... Η μία η δική σου, για την απώλεια της μητέρας και η άλλη για την απώλεια του πατέρα.Δύο άτομα διαφορετικά... δύο περιγραφές τόσο αντίθετες κι όμως και οι δύο μου έφεραν δάκρυα στα μάτια....Δέξου τα θερμά μου συλλυπητήρια . Να έχει καλό Παράδεισο η μανούλα σου!!!!.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τελικά αυτό το καλοκαίρι μετρήσαμε πολλές απώλειες.
    Τα θερμά μου συλλυπητήρια Κλαυδία μου, να ζήσετε και να την θυμάστε πάντα με αγάπη.
    Καλή δύναμη να έχεις στη διαχείριση αυτής της απώλειας.
    Τα φιλιά μου και μια μεγάλη αγκαλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διάβασα με πολύ συγκίνηση την ανάρτηση σου αυτή Κλαύδια μου, για την μανούλα σου.
    Όσο χρονών κι αν είναι, η απώλεια είναι μεγάλη.
    Κι αν έχεις ζήσει όλη σου τη ζωή δίπλα της , όπως κι εγώ, είναι ακόμα μεγαλύτερη.
    Την είχα γνωρίσει όταν ήρθα στην Αθήνα για ένα παζάρι και θυμάμαι το χαμόγελο της.
    Καλό παράδεισο να έχει και Καλή δύναμη σε σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λυπαμαι παρα παρα πολυ
    Τα συλληπητηρια μου
    Να τη θυμασαι παντα με αγαπη

    Κουράγιο και να είσαι δυνατή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλο παράδεισο στη μαμά σου Κλαυδια,την είχα δει μια φορά στο Αμαλία και την είχα χαρεί για το χαμόγελο της. Δυστυχώς εφέτος η χρονιά είχε αρκετές απώλειες. Να είσαι καλά και να την έχεις πάντα στην καρδιά σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σας ευχαριστώ από καρδιάς όλους και έναν έναν ξεχωριστά για τα συλλυπητήρια, τις σκέψεις και τα παρηγορητικά σας λόγια....Πολύτιμη η παρουσία των φίλων στη ζωή του καθενός τέτοιες στιγμές, σας είμαι ευγνώμων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κλαυδία μου γλυκιά, πρόσφατα έμαθα για το χαμό της μανούλας σου και μπήκα σκοπεύοντας να ψάξω αν έχεις κάποιο mail για να επικοινωνήσω μαζί σου.
    Έγινε η καρδιά μου χίλια κομμάτια διαβάζοντάς σε...
    Δεν θα ξεχάσω τα λόγια σου για το θάρρος και την υπομονή της πριν έξι μήνες που μετρούσε λίγες μέρες ο χαμός της δικής μου...
    Να αναπαυθεί η ψυχούλα της στην αγκαλιά του Θεού κι εσύ με τις ευχές της να ζήσεις πολλά και καλά χρόνια να τη θυμάσαι κορίτσι μου.

    Αγκαλιά παρηγοριάς μεγάλη και φιλάκια αγάπης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή