Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019

Αυτά παθαίνω....

Η συμμετοχή μου στο
20ο Παίζοντας με τις λέξεις https://mytripssonblog.blogspot.com/2019/11/20-paizontas-me-tis-lekseis86.html




Αυτά παθαίνω εγώ όταν σε ακούω…..όταν σου έρχονται οι φαεινές κι αντί να πατήσω πόδι, αποβλακώνομαι η ανόητη και αμετανόητη…..


Ωχ βάϊ βάϊ…τα πλευρά μου, η μέση μου, τα ισχία μου, τα χέρια μου τα πόδια μου…. δεν ορίζω τίποτα, δεν μπορώ να καθίσω, να ξαπλώσω, να σταθώ όρθια…. και σαν κουτορνίθι έπεσα στην παγίδα της ανοησίας σου…. «οι κολλητοί μας, μαζέψανε κουμπάρους και ξαδέλφια και θα πάνε να μαζέψουν ελιές…. κρίμα τόσα χρόνια να τις μαζεύουν ξένοι και να μοιράζονται το λάδι, φέτος το αποφάσισαν και το πραγματοποίησαν και ξέρεις…10 τενεκέδες αγνό λαδάκι ήρθε στο μερτικό τους με δουλειά, τι δουλειά δηλαδή, γλέντι στην ουσία, τόσος λαός που είχε μαζευτεί και τα βράδια τα περνάγανε ζάχαρη, με τα μεζεδάκια τους, τις μπύρες, τα τσίπουρα, τα τραγούδια, τα καλαμπούρια τους….»


Βρε ο καλός ο σύντροφος, δεν εμπαίζει, δεν παραμυθιάζει, δεν αποπροσανατολίζει …. μια χαρά το είχαμε το λαδάκι μας, χρονιά παρά χρονιά μας έστελνε η θειά η Μόρφω , ο Θεός να την αναπαύσει, 8 τενεκέδες αγνό παρθένο ελαιόλαδο, από τον οικογενειακό ελαιώνα και μια χαρά πορευόμασταν, τώρα που η θείτσα μας άφησε χρόνους…. πρέπει εμείς κι εκείνος ο άχρηστος ο ανηψιός μας να μεριμνήσουμε….και πώς να μεριμνήσουμε δηλαδή που είμαστε άσχετοι παντελώς….;

Και το ωραίο είναι ότι όταν σου επεσήμανα το θέμα της ασχετοσύνης μας, μου αντέτεινες το κορυφαίο : «Ε…. όποιος έχει τα γένια, έχει και τα χτένια… δεν τα ξέρουν όλοι όλα, θα ρωτήσουμε και θα μάθουμε…».

Τέτοια αισιοδοξία, τέτοια αποφασιστικότητα και τέτοιο βάθος βλακείας απροσμέτρητον…


Εμείς που τις ελιές τις θαυμάζαμε από μακριά ριζωμένες στους κάμπους και τις πλαγιές, άντε και στο τραπέζι μας , σαν συνοδευτικό , με κείνα τα απίθανα εφτάζυμα παξιμάδια και το μυρωδάτο τσάι του βουνού, εσύ αποφάσισες ερήμην μου, να επιδοθούμε στο λιομάζωμα….


Και με το μυαλό που κουβαλάς, καλά το αποφάσισες, μου παρουσίασες το όλο θέμα με μία αληθοφανή απλότητα… αναρωτήθηκα που τις βρήκες όλες αυτές τις καταπληκτικές πληροφορίες;;;

Αφοπλιστικά μου απάντησες: «από συναδέλφους και στο google”....αν είναι δυνατόν ! Δεν το πιστεύω πως την πάτησα έτσι σαν ανυποψίαστη και ξαφνικά βρέθηκα με κάτι παλιόρουχα και τα μποτάκια ορειβασίας που με στενεύανε φρικτά , πεσμένη στα γόνατα να μαζεύω ελιές;;;

Τι ταλαιπωρία, μέσα στην υγρασία και τη λάσπη να κυνηγάω τις άτιμες τις ελιές που είχαν σκορπιστεί τριγύρω αντί να πέσουν με τάξη και συνέπεια μέσα στα ελαιόπανα…κι εσύ το διασκέδαζες άθλιε, μαζί μ΄εκείνο το ανήψι σου και τα φιλαράκια του που έφερε για βοηθούς …και τα βράδια, άσε μην τα θυμάμαι τα βράδια , τι γλέντια και χαρές μου είχες πει….δεν ήξερα που να βάλω το δόλιο μου κορμί, πώς να ισιώσω τη μέση μου και να πέσω να ξεραθώ σε κείνο το σκληρό και άθλιο στρώμα….


Δύο μέρες άντεξα , μετά κουλουριάστηκα στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και κατέληξα εδώ στο κρεβάτι μου, με φρικτούς πόνους σε όλο μου το κορμί…. και κοκαλωμένα δάχτυλα…. Φοβάμαι ότι δεν θα επανέλθω στην πρότερη καλή κατάσταση… βίωσα στην κυριολεξία αυτό που λένε : «Πέρασα της ελιάς τα βάσανα».....

Σχετική εικόνα



30 σχόλια:

  1. Απίθανο και τόσο αληθινό! Όσοι έχουμε μαζέψει ελιές για πρώτη φορά ξέρουμε ΄΄τα βάσανα της ελιάς''! Μπράβο Κλαυδία μου. Για να είμαστε ειλικρινείς χαμογέλασα με τους πόνους της κυρίας!
    Καλη συνέχεια
    Καλημερα και πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου να φανταστείς ότι δεν έχω ιδέα....απλά μετέφερα τις διηγήσεις φίλων και συγγενών....Εβαλα τα δυνατά μου να μεταφέρω αυτούσιες τις ταλαιπωρίες τους και προσπάθησα να το κάνω με χιούμορ αν και η καταπόνηση δεν είναι καθόλου αστεία !!! Σε φιλώ

      Διαγραφή
  2. Πολύ αληθινή η ιστορία σου και την έχω βιώσει στο πετσί μου! Μου άρεσε πάρα πολύ κορίτσι μου! Μπράβο! Καλές δημιουργικές γιορτές να περάσεις! Σου στέλνω τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οποιος είναι έξω από τον χορό.....κάνει χιούμορ !!! Δεν έχω ιδέα από την επίπονη διαδικασία, τα καταφέρνω καλούτσικα πάντως να μεταφέρω αληθινές ιστορίες άλλων...οπότε και στην προκειμένη περίπτωση , περιέγραψα τα δεινά φίλων και συγγενών...Τις ελιές τις λατρεύω πάντως, με παξιμάδι και τσαγάκι , το καλύτερό μου !!!Καλές γιορτές με υγεία και χαρές !!!

      Διαγραφή
  3. Μου άρεσε πάρα πολύ η συμμετοχή σου, Κλαυδία μου, ήταν δοσμένη με άφθονο χιούμορ και πολλή ζωντάνια.
    Πραγματικά τη συμπόνεσα τη δόλια την παθούσα.
    Τα κείμενά σου γενικά μου αρέσουν, επειδή είναι καλογραμμένα και εχουν χιούμορ.
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Pippi μου αν δεν έχεις κοψομεσιαστεί κι αν δεν έχεις γίνει σαν σουγιάς Κολοκοτρωνέϊκος γιά να εξασφαλίσεις το λαδάκι της χρονιάς, όπως του λόγου μου, σου βγαίνει το χιούμορ ανερυθρίαστα και σε ικανές δόσεις....Χαίρομαι που το απόλαυσες...κι εγώ τα απολαμβάνω και το χιούμορ και το λαδάκι....και μάλιστα χωρίς να περνάω τα πάθη της ηρωϊδας μου...Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Παρένθεση: το είχα σιγουράκι ότι είχες γράψει το Άρλεκιν που έγραψε η Ρένα. Και τη δική σου ιστορία, την είχα επίσης σιγουράκι ότι ήταν της Πίππης. Εκείνη η θειά η Μόρφω με προβλημάτισες για λίγο, αλλά το αντιπαρήλθα. "Αυτά παθαίνω" κι εγώ (τρομάρα μου) και καλώς τα έπαθα, αφού ξέρω πως δεν το έχω το χάρισμα του μαντεύειν.
    Απόλαυσα πολύ το μάζωμα της ελιάς κι ήταν τόσο ζωντανή η περιγραφή σου, που σαν να μύρισα το λιοτρίβι που έβγαλε το λάδι (της ελιάς και της ηρωίδας)
    Φιλιά πολλά Κλαυδία μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελλάκι μου εγώ μόνον εσένα ψυχανεμίζομαι...είναι αυτό το μοναδικό άρωμα κανέλλας που αναδύεται από τα γραπτά σου που σε προδίδει...τώρα το ΑΡΛΕΚΙΝ θα ήθελα ομολογουμένως να το έχω γράψει εγώ...ήταν από τα διαμαντάκια του δρώμενου μας, αλλά μου προέκυψαν τα πάθη της κοψομεσιασμένης ηρωϊδας τα οποία θέλησα να περιγράψω με χιούμορ....γιατί ποτέ δεν έχω βρεθεί στη θέση της και ούτε πρόκειται, οπότε εκ του ασφαλούς και μπουκωμένη με 2 παξιμάδια και χούφτα ελιές, μπορώ να γράφω ότι θέλω, όπως θέλω...Σε φιλώ

      Διαγραφή
  5. Χαχαχαχαχαχα Κλαυδία μου,
    Της ελιάς τα ....βάσανα. Για μας τους αδαείς, τους ανθρώπους της πόλης. Είδες ότι αγαπήθηκε τούτο το αφήγημα. Είναι απλό, καθημερινό, βγαλμένο από το μόχθο της καθημερινής μας ζωής.
    Και το χιούμορ που το διακρίνει δίνει μια άλλη ματιά πιο "ανώδυνη". Να σου πω ένα μεγάλο μπράβο που είσαι κοντά μας και με τις εμπνεύσεις σου δίνεις τον τόνο σου.
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Της ελιάς τα βάσανα....τα περνάνε άλλοι, εγώ απολαμβάνω το λαδάκι ακόπως....παρ΄όλα αυτά βρήκα ευκαιρία να περιγράψω με χιούμορ τις ταλαιπωρίες φίλων και συγγενών, που πραγματικά κοπιάζουν, γιά να έχουν από το βίος τους λαδάκι και ελίτσες...Ετσι είναι, φίλε Γιάννη , όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια κι εμείς που δεν έχουμε ελιές ή χωραφάκια....πασχίζουμε με το χιούμορ και την πετσοκομένη σύνταξη να τα φέρουμε βόλτα.... Καλό βράδι

      Διαγραφή
  6. Κλαυδία μου πολλά συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου!
    Τόσο καλογραμμένη, αληθινή και με χιούμορ δοσμένη που μίλησε σε όλους μας!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου κράτα γερά , γιατί το αγαπημένο μας δρώμενο μας παρακινεί να γράψουμε και να διαβάσουμε ιστορίες, ενεργοποιεί την διάθεσή μας να μοιραστούμε πράγματα και φέρνει στην επιφάνεια συναισθήματα ....και όλο αυτό είναι ένα βίωμα και ένας πλούτος που πιστεύω ότι μας κάνει καλύτερους....Χαίρομαι κάθε φορά που συμμετέχω !!! Είσαι καταπληκτική οικοδέσποινα και πολύ σε χάρηκα στον τρόπο που διαχειρίστηκες το θέμα που προέκυψε. Σε φιλώ

      Διαγραφή
  7. Το λάτρεψα. Ξεδίπλωσες μνήμες και βιώματα απ’ τον καιρό της νιότης μου. Αξεχώριστες στιγμές όταν η νομοτέλεια της φύσης όριζε τα πάντα να γίνουν στην ώρα τους. Δύσκολο τέσσερα, άντε έξι χέρια να μαζέψουν εκατό και πλέον δέντρα. Και μην ακούς για γλέντια και φαγοπότια. Αυτά μόνο στα λογοτεχνικά βιβλία. Ίσα που όριζες τα άκρα σου στο τέλος της μέρας. Νιώθω ακόμα πως άφησα τα κόκαλά μου σ’ εκείνο τον λιότοπο.

    Όμορφο κείμενο, γεμάτο εικόνες και συναισθήματα σε μια ζωντανή περιγραφή στο λιομάζωμα
    Κλαυδία μου συγχαρητήρια!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννα μου αν και δεν έχω την παραμικρή προσωπική εμπειρία, γνωρίζω από τρίτους πόσο επίπονη εργασία είναι και τρέφω τεράστιο σεβασμό σ΄ αυτό το αγαθό της φύσης αλλά και στον κόπο των ανθρώπων που φροντίζουν να το έχουμε στο τραπέζι μας και στο καθημερινό φαγητό μας...Τώρα πως μου βγαίνει το χιούμορ , δεν μπορώ να το εξηγήσω.....Φιλιά...

      Διαγραφή
  8. Πολύ χάρηκα την χιουμοριστική σου ιστορία Κλαύδια μου, αλλά δεν φτάνουν οι βαθμοί για να ψηφίσουμε όσες μας αρέσουν!
    Θέλησα κάποτε κι εγώ να βοηθήσω στο μάζεμα της ελιάς, ευτυχώς όμως, δεν γέμισα των μάτι των γειτόνων μας και μου αρνήθηκαν ευγενικά 🤣🤣🤣
    Ακόμα θα γελούσαν μαζί μου κι εσύ θα είχες άλλη μια μαρτυρία για να την μεταφέρει στις οθόνες μας.
    Με τιμά το σχόλιο της Μαρίας Κ. που θεώρησε το Αρλεκιν δικό σου.
    Είχα διαβάσει τόσα πολλά στα νιάτα μου κι ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί είχαν όλοι θεληματικό πηγούνι 🤣🤣🤣🤣
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου και καλή συνέχεια.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου χαίρομαι το παιχνίδι αυτό που μας παρακινεί να γράψουμε και μας δίνει την ευκαιρία να διαβάσουμε, χωρίς να είμαι προσηλωμένη στην βαθμολογία που θα λάβουν τα γραπτά μου...όχι βέβαια ότι δεν χαίρομαι την αποδοχή και τα καλά λόγια, το αντίθετο μάλιστα, απλά παίρνω μεγάλη ικανοποίηση από την διαδικασία αναζήτησης ιδεών, πλοκής και σύνθεσης....και ομολογώ ότι το "Με ένα Αρλεκιν ξεχνιέμαι" θα ήθελα να το έχω γράψει εγώ....Τα συγχαρητήριά μου γιά την δική σου συμμετοχή, από τα διαμαντάκια που ξεχώρισαν και να είμαστε καλά να απολαμβάνουμε το παιχνίδι μας, όσο γιά το λιομάζωμα, εμπειρία καμία δεν έχω, εκτιμώ όμως αφάνταστα τον κόπο των ανθρώπων και λατρεύω τις ελιές....Σε φιλώ

      Διαγραφή
  9. Συγχαρητηρια για την ξεχωριστη σου συμμετοχη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ ευχαριστώ πολύ ,χαίρομαι ιδιαίτερα τα καλά σου λόγια

      Διαγραφή
  10. Της ελιάς τα βάσανα τα βίωσα φέτος για μία μέρα και νιώθω τον πόνο της ηρωίδας σου. Καλογραμμένη και με χιούμορ. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παθούσα Ελένη μου...είναι ευλογία το λαδάκι αλλά ο κόπος ....είναι άλλο πράγμα και όσοι δεν το έχουν βιώσει όπως η αφεντιά μου...εξιστορούν και κάνουν χιούμορ...Να είσαι καλά Φιλιά

      Διαγραφή
  11. Πολύ μου άρεσε η συμμετοχή σου!
    Και γέλασα πολύ, η αλήθεια είναι, γιατί θυμήθηκα τη μία και μόνη φορά που είχα πάει να βοηθήσω τα πεθερικά μου στο μάζεμα της ελιάς!
    Εκείνοι, βέβαια, μετά από τρία περίπου τέταρτα της ώρας με έδιωξαν κακήν κακώς, γιατί αποδείχτηκα τελείως άχρηστη σε αυτή τη δουλειά!
    Και, θυμάμαι, είπε η συχωρεμένη η πεθερά μου "Άντε πουλάκι μου, πήγαινε σπίτι. Δυο μέρες άδεια έχεις, δεν θα τις περάσεις στο χωράφι, σύρε να ξεκουραστείς"!
    Ναι η γλυκούλα μου, δεν μου είπε ότι ήμουν άχρηστη, ήταν πολύ ευγενική γυναίκα!
    Εύγε για τη συμμετοχή σου Κλαυδία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου πολύ τυχερή σε βρίσκω...μα να πετύχεις πεθερά γλυκούλα, τρυφερούλα και καλομίλητη...αυτό ξεπερνάει κάθε προσδοκία...είναι σκάνδαλο! Μα η νορμάλ πεθερά θα είχε μουρμουρίσει κάτι όπως "Τι μας κουβαλήθηκε η άχρηστη στο χωράφι" η ολίγον στριφνή θα σου είχε σύρει τα εξ αμάξης όσο γιά την κλασική τζαναμπέτισσα δεν τολμώ να γράψω...Εσύ πουλάκι μου είσαι γιά άλλα ....κι όχι γιά λιομαζώματα...Η Ωτ Κουτυρ νομίζω ήταν ο προορισμός σου αλλά προτίμησες άλλο δρόμο στη ζωή σου. Σε φιλώ

      Διαγραφή
  12. Άλλη μία καλογραμμένη συμμετοχή!
    Σε αυτόν τον γύρο θαύμασα πολλές συμμετοχές Κλαυδία μου, πέρα από βαθμούς!
    Πολύ όμορφη νότα η συμμετοχή σου, με έκανε να χαμογελάσω!
    Μπράβο σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου το αγσπημένο μας δρώμενο κσι αυτή τη φορά περιλάμβανε διαμαντένιες εμπνεύσεις...εμένα οι κόποι και τα βάσανα του λιομαζώματος μου έβγαλαν χιούμορ...γιατί βεβαίως δεν ήμουν εγώ αυτή που βίωνε την ταλαιπωρία...

      Διαγραφή
  13. Το λιομαζεμα φιλεναδα το δικο σου το χαρηκα παρα πολύ για το χιουμορ του ..και οχι μονο ειχα την εντυπωση οτι η ηρωιδα ησουν εσύ Κλαυδια μου..διαβαζοντα ομως τις απαντησεις στα σχολια των φιλων μας..ειδα οτι δεν ειχες κανει αυτο το αθλημα.. χα..χα.
    Μην νομιζεις και εγω μια απο τα ιδια μια φορα πηγα..και τελαυταια ηταν ..και ηταν συπτωση να γραψουμε το ιδιο θεμα απο αλλη σκοπια η καθε μια μας.. χαρηκα πολύ που ταυτηστικαμε φιλεναδα.. ο χρονος τρεχει και δεν τον προλαβενω λεμε....
    Να εισαι καλα και παντα να ανταμωνουμε σε ομορφες συντροφιες Κλαυδια μου να περασετε ομορφες γιορτινες μερες με οσους αγαπας.. φιλιααα!!! ❤✨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου είδες τι όμορφα που συμπορευτήκαμε στο θέμα λιομάζωμα....πιό νοσταλγικά εσύ, με χιούμορ εγώ ,γιατί είχα πρόσφατη παρόμοια ιστορία με την νύφη μιάς εξαδέλφης μου και βρήκα ευκαιρία να περιγράψω τα σκηνικά που ήταν απείρως πιό χιουμοριστικά αλλά ο περιορισμός των λέξεων....δεν το επέτρεψε !!!! Καλό υπόλοιπο γιορτών εύχομαι με υγεία και πολλά αισιόδοξα χαμόγελα !!!Φιλιάαα

      Διαγραφή
  14. Καλά Χριστούγεννα Κλαυδία μου γεμάτα φως, αγάπη και αισιοδοξία!
    Να περάσετε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου αντεύχομαι, Χρόνια πολλά και καλά , υγεία και να είναι η ζωή σου, όσο πιό κοντά στα όνειρά σου. Σε φιλώ

      Διαγραφή
  15. Καλά Χριστούγεννα ευτυχισμένος ο νέος χρόνος που θα έρθει και να σου φέρουν αυτές οι γιορτινές μέρες μόνο χαρά και αγάπη, υγεία και συντροφικότητα, δημιουργία και αισιοδοξία και γενικά πολλές όμορφες αξιοζήλευτες στιγμές!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου εύχομαι καλή κι ευλογημένη χρονιά να έχουμε, υγεία , φως και αγάπη στη ζωή όλων μας !!! Σε φιλώ

      Διαγραφή